Nemesis aynı zamanda Marathon’nun kuzeyinde bulunan Rhamnous şehrinde bir tapınağı olduğu için Rhamnousia veya Rhamnusia (“Rhamnous tanrıçası”) olarak da adlandırılmakta olan intikam tanrıçasıydı. Nemesis, “kaçınılmaz” anlamına gelen Adrasteia (veya Adrestia) olarak da tanınmaktaydı. Kutsal İntikam, Helenistik dünya görüşünde ana tema olup, Sophocles trajedileri ve diğer birçok edebi eserde yoğun olarak kusursuz bir adaleti sağlanmasında kullanılmıştır. Hesiod, Theogony adlı eserinde “Ölümcül Nyx aynı zamanda ölümlülere bir bela olarak Nemesis’i doğurmuştur” yazmıştır. Nemesis, Cybele, Rhea, Demeter ve Artemis gibi diğer tanrıçalara benzer tasvir edilmiştir. Kuzeydoğu Attika’da Rhamnous bölgesindeki antik bir tapınakta “Rhamnous Tanrıçası” adıyla onurlandırılan tanrıçanın Pausanisas’a göre burada Pheidias tarafından Maraton Savaşı’ndan (MÖ 490) sonra yapılan geyikler ve küçük Nike’lar içeren ikonik bir heykeli bulunmaktaydı. Bu heykel Perslerce Yunanistan’a getirilen ve kazanacaklarını umdukları savaştan sonra bir anıt inşa etmek için kullanacakları Paria mermerinden yapılmıştı. Nemesis kültünün Smyrna’dan geldiği sanılmaktadır.
Bir söylenceye göre Nemesis’in yumurtladığı bir yumurtadan iki çift ikiz doğmuştur. Bunlar Troyalı Helene (veya Güzel Helen) ve Klytemnestra ile Dioskurlar olarak da bilinen Kastor ve Polluks adlı ikizlerdir. Başka söylenceler ise Helene’yi Zeus ve Leda’nın kızı olarak göstermektedir. Nemesis Zeus’tan kaçmak için kaza dönüşmüş ama Zeus’da kuğuya dönüşerek onunla birleşmeyi başarmıştır. Nemesis’in kuş formundayken yumurtladığı bir yumurta çobanlar tarafından çalılarda bulunup Leda’ya götürülmüş, Leda yumurta çatlayana kadar onu bir sandıkta tutmuş ve bu şekilde Helene’nin annesi olmuştur.